1)咩嚟架?

係傳統嘅月餅模。以前嘅師父就係用呢種木製嘅模, 逐個逐個整出嚟。

2)點樣整?

詳細嘅整法我都唔識。簡單嚟講, 就係將D材料撈好, 搓好之後就塞入呢個模裏面, 之後舉高佢, 大力拍落枱面, 拍拍拍, 拍到嚿餡跌返出嚟, 再放入焗爐。不過, 好多時嚿嘢黐得太實, 要好大力, 拍好多吓先出返嚟。如果你喺屋企整, 小心拍爛張枱之後重要被鄰居投訴喎。

3)呢D模喺邊度買倒?

上海街。嗰度嘅鋪頭有好多中式廚具, 由家庭用嘅小廚具到餐廳酒樓用嘅大型嘢, 一應俱全。幅相裏面呢個月餅模就係我學生最近喺嗰度訂造嘅。

4)咦? 可以訂造嘅咩?

可以啊! 嗰度又有現成嘅模, 又可以訂造, 刻上自己鍾意嘅字同埋圖案。月餅模, 每個都係人手彫刻嘅。由落柯打到攞貨, 要大約10日。簡單嘅花瓣圖案平D; 複雜D嘅, 譬如龍嘅圖案就貴D。 而且, 同一般嘅平面彫刻唔同, 月餅模係凹咗落去嘅, 特別難彫, 特別考師父嘅功夫。

5)係咪全部月餅都用呢種模整出嚟嘅?

幾十年前可能係, 不過而家月餅嘅產量太大, 呢種手工月餅模就應付唔倒。餅店而家主要用塑料嘅模, 成本又低, 又易剥返出嚟, 效率高D。

6)你個學生今年係咪會用呢個模嚟整月餅?

佢前一排上堂學過點樣整月餅, 所以好想試吓用呢個模自己整。不過, 佢實在太鍾意呢個工模, 唔想因為整完之後唔識保養而搞到發霉變壞, 所以佢會搞清楚點樣保養先開始用。

大家如果有興趣訂造一個月餅模, 歡迎send email俾我, 我幫你哋安排吓。


1)それは何ですか?

伝統的な月餅型。昔の月餅はこの木製の型で一つずつ作られたもの。

2)作り方は?

僕も詳しくは知らないけど、簡単に言うと、材料をちゃんと混ぜて揉んでたら型に埋め、型を高く持ち上げてテーブルに力を入れて打つ。何回もぶつけたら中身が出てくるハズ。家のテーブルを壊す上に近所さんに文句を言われる恐れがあるので要注意です。

3)その型はどこで買えるの?

九竜の上海ストリート。この道には中華のキッチンウェアが大集合している。家庭用のちっちゃいものからレストラン業務用の大型なものまで、すべてそろっている。写真の中の型は僕の生徒さんが最近オーダーメイドしたものです。

4)えー?オーダーメイドもできるんですか!

できるよ!そこには出来合いのものもあるし、好みの文字とガラを指定するオーダーメイドという選択肢もある。月餅の型はみんな技師さんの手で彫ったもの。注文を受け取ってから十日間で出来上がる。より簡単な花の柄は割と安い一方、竜などの複雑な柄は値段が高い。普通な平面彫刻とは違ってゲッペイの型はへこんでいるところでやるのでスキルが高い。職人の腕ならの仕事です。

5)すべてのゲッペイはこういう型で作られたの?

数十年前はそうだったかもしれない。しかし、今だと生産量が断然増えたから手作りの型じゃ対応しづらい。今の店が使っているのはプラスチックかシリコン製の型。コストも低いし、むき出しやすいから効率がいい。

6)クリスの生徒さんは今年この型でゲッペイを作るの?

この生徒さんはこの前ゲッペイ教室を通っていたらしい。せっかくだからこの型で自分で作ってみたいそうだ、やはり。しかし、この型は彼女の大事なコレクションでもあるので、使用後の手入れが間違えるとカビなどで壊しちゃう心配もある。とりあえず手入れの仕方を勉強してからと。

もしあなたもオーダーメイドに興味を持っているなら、どうぞメールで教えてください。アレンジしてみます。


1)这是什么?

这是传统月饼的模子。以前的师傅就用这种木制的模子把月饼一个一个的做出来。

2)怎样做?

详细的做法我也不懂。简单来说,师傅把材料混合好,搓好以后就塞进这模子里,把它高举,用力摔在台面上,摔打几下,馅儿就会掉出来,然后才放进烤炉里。可是,这馅儿总是粘的牢牢的,总是要很费劲,摔打很多次才出来。如果你在家弄就得当心把桌子弄坏了以后还被邻居投诉。

3)在哪里买到这个模子?

在九龙的上海街。那里的店铺售卖很多中式厨具。从家庭小厨具到饭店酒楼的大型用具,一应俱全。照片里这个月饼模子就是我学生最近在上海街找人定做的。

4)真的可以定做吗?

可以!那里有现成的模子,但我们也可以选择定做。我们可以自己指定文字和图案。月饼模子,每一个都是人手雕刻的。从下订单到取货大概要十天。简单的花瓣图案比较便宜;比较复杂的,比如龙的图案就比较贵。而且,跟一般的平面雕刻不一样的是,月饼模子是凹陷下去的,特别难雕,对师傅的手艺特要求别高。

5)是否全部月饼都用这种模子做出来的?

几十年前可能还是的,但现在月饼的产量太大,这种手工月饼模子应付不了。糕饼店现今用的主要是塑料模子,成本低,馅儿也容易取出,效率也比较高。

6)你这个学生今年会不会用这个模子做月饼?

她前阵子去了学做月饼,当然很想试试用这个模子自己做。但她实在太喜欢这个模子,不想因为做完了以后不懂怎么保养而搞坏,发霉,所以她会先搞清楚怎么保养才开始用。

各位如果有兴趣定做一个月饼模子,欢迎给我发个邮件,我帮你们安排。